Nike

Nike

Knight

Inceputurile Nike au fost alaturi de Phil Knight, un atlet de distanata mediu si student la Universitatea Oregon, si de antrenorul Bill Bowerman Phils. Dragostea lor pentru sport este ceea ce ia unit, dar de asemenea au fost atrasi de tehnologie in sport.

In 1962 Knight si-a terminat studiile, si a plecat intr-o calatorie in jurul lumii. Cat se afla in Japonia, acesta a inceput sa importe pantofi sport in S.U.A., investind doar 500$, bani in schimbul carora a cumparat 200 de adidasi.

In timp ce Phil lucra pentru Onitsuka Tiger, s-a gandit ca ar fi mai profitabil daca si-ar produce singuri adidasii. In 1971 angajatul Jeff Johnson s-a gandit la numele Nike (dupa zeita greaca a victoriei). Phil Knight a obtinut in sfarsit un nume pentru imperiul din ziua de azi, dar avea nevoie si de un logo. Caroline Davidson, care l-a cunoscut pe Phil in timp ce era studenta la Universitatea Oregon, a fost rugata sa creeze un logo pentru Nike, care sa poata fi usor de memorat, dar in acelasi timp sa aiba design foarte simplu . Astfel, logo-ul Nike a prins contur, devenind unul dintre cele mai populare logo-uri din intreaga lume.

In 1987, Nike a lansat primul model din linia Air Max. Bulele de aer si faptul ca erau foarte comfortabili au convins multa lume sa cumpere modelul. Nike a fost cunoscuta la inceput ca firma producartoare de adidasi pentru alergat, dar in 1984 Nike a semnat un contract cu Michael Jordan, care pana in ziua de azi reprezinta firma.

In anul 2003 Nike a cumparat celebra companie de articole vestimentare Converse, iar doi ani mai tarziu a reusit sa achizitioneze si gigantul Umbro.

Nike vinde un sortiment divers de produse, inclusiv încălţăminte şi îmbrăcăminte pentru activităţi sportive precum footbal, baschet, tenis, atletism, golf şi sporturi de formare pentru bărbaţi, femei şi copii. Nike, de asemenea, vinde pantofi pentru activităţi în aer liber, cum ar fi tenis, skateboardingul, baseball, ciclism, volei, activităţi acvatice, curse auto si alte utilizări sportive şi de agrement.

Nike recent, în echipă cu Apple Inc a produs Nike + , care monitorizează performanţa unui alergator, prin intermediul unui aparat de radio din pantof care trimite link-uri către iPod-ul nano.

Potrivit analistilor, compania Nike, este cel mai mare producator de incaltaminte sport la nivel mondial.

Piaţa articolelor sportive în 2008 a valorat 600 mil.euro iar Nike a fost lider pe această piaţă, urmată pe locul doi de Adidas. În 2007 Nike a fost cotat la o valoare de piaţă de 17 mld. $, iar anul 2008 a adus o creştere până la valoarea de 18,6 mld. $.

‘ Când Nike afirma, ‘Just do it!’, este un mesaj de împuternicire. De ce, celelalte persoane nu vorbesc tinerilor cu acelasi ton de inspiratie ?’ – Naomi Klein

Just do it


About the Author: Originals

Povestea de succes Originals

Povestea de succes Originals a inceput acum in urma cu aproape un deceniu, pornind de la dorinta de a veni in intampinarea nevoilor clientilor de a-si defini si exprima stilul de viata, personalitatea, pasiunea si interesul lor pentru sport, diversitate si originalitate. Toate acestea transpuse intr-o noua identitate stilistica si sociala!

Am stiut din primul moment cat de importante sunt pentru clientul Originals autenticitatea, diversitatea si calitatea produselor pe care le cauta si de aceea am selectat, cu responsabilitate si dedicare, ca parteneri, doar acele branduri care respecta atributele cautate de clientii nostri.

Oferim clientilor nostri posibilitatea de a-si defini si reinventa permanent Stilul vestimentar si de a trai o experienta de cumparare online Surprinzatoare, adaptata cerintelor specifice si nevoilor acestora. Incurajam si sustinem creativitatea si exprimarea libera a Spiritului prin intermediul fiecarei alegeri stilistice a clientilor nostri si cautam permanent sa surprindem cele mai diferite ipostaze ale acestuia.

www.originals.ro

Lasă un răspuns